úterý 25. ledna 2011

Luxusní chleba se šunkou a sýrem

Někdy prostě mám chuť jen na chleba se sýrem a šunkou a dneska tomu bylo přesně tak.

K obědu jsem dojídala teplý jáhelný salát ze včerejška a tak jsem neměla potřebu se večer kreativně vyžívat.

Ovšem i obyčejný chleba se šunkou a sýrem může vypadat luxusně, nemyslíte?


K tomu, aby byl chleba se šunkou chuťový zážitek je zapotřebí "vařit" z kvalitních ingrediencí.

Za prvé: CHLEBA


Celozrnný ořechový chléb (bio) z prodejny zdravé výživy na Orlí


Za druhé: HOŘČICE



Medová dijonská hořčice. Krásně slaďoučká chuť se výborně doplňuje s jakoukoli šunkou nebo sýrem ementálského typu.

Za třetí: ŠUNKA


Versailles šunka - šunka nejvyšší jakosti (vždycky musím oddělat ten bílý tučný proužek, ale podle manžela je to nejlepší část)

Za čtvrté: SÝR


Madeland 30 % (už byl v lednici nějakou dobu tak byl trochu oschlý, ale pořád dobrý)

Za páté: MÁSLO


Říkáte si, nepatří máslo náhodou dovnitř sendviče? Za normálních okolností samozřejmě ano, ale toto rozhodně není normální okolnost... Máslo se dává na vnější strany chleba z důvodu, který najdete pod číslem šest:

Za šesté: GRIL


Aby chlebík získal křupavou kůrku (a taky aby se nepřichytával k povrchu grilu), je dobré právě pomazat vnější stranu chleba máslem. 


Jakmile gril začne syčet, je jasné, že se roztavil sýr


Ale jestli to ještě nevíte, je to ta nejlepší část :-). 

Než jsem začala připravovat chleba, připravila jsem si zeleninovou přílohu - brokolici. Přece jste si nemysleli, že budu chleba se šunkou jen tak samotný...



Než se chleba ugriloval, brokolice už vařila


A mohlo se podávat!



Se sklenicí piva to nemělo chybu.

Jak je vidět tak i obyčejné jídlo lze proměnit v kulinářský skvost! Jak jsem talíř fotila tak jsem se nemohla dočkat až se poprvé zakousnu do křupavého chleba a jak se potáhne roztavený sýr! A to všechno se doopravdy stalo :-). 


Tak pa, jdu sledovat noční slalom ve Schladmingu!

Otázka: 1. Jaké obyčejné jídlo jste už dlouho neměli? 
              2. Jaké obyčejné jídlo jste přetvořili v luxusní pokrm?

1 komentář:

  1. Můžu se zeptat jaký přesně je to gril? Podle fotky mi nejde určit přesně který to je. Děkuji. Přemýšlím, že nějaký koupím.

    OdpovědětVymazat