čtvrtek 13. ledna 2011

Překvapení dne: manžel jí batáty :-)

Další den a další večeře. 


Oproti včerejšku jsem ale nápad měla už od rána a jen jsem ho v průběhu dne zdokonalovala. Věděla jsem, že chci udělat něco jako omeletu s bramborem a zbytkem špenátu, který se musel nejpozději dnes zpracovat jinak by odešel...

Také jsem dostala chuť na brokolici, tak jsem ji přidala na seznam. Brambory jsem vyměnila za batáty, přidala šunku a večeře byla na světě! Teda zatím jen v hlavě...


Těžko říct jak tento pokrm nazvat. Snad něco jako zapečené batáty s brokolicí, špenátem a šunkou

Ingredience:


  • půl obrovského batátu
  • růžička brokolice
  • dvě hrsti baby špenátu
  • dva plátky šunky
  • 5 vajec, prokvedlaných
  • sýr cheddar na zapečení
Pozn. nakonec jsem se rozhodla, že cuketku co je na fotce nepoužiju. Musela by se před zapečením orestovat, aby měla trochu výraznější chuť a to se mi nechtělo...

Postup:
1. Rozehřejeme troubu na cca 200°C.
2. Nakrájíme batát na kostičky a dáme vařit jako klasické brambory


Rada: Pokud si nikdy nejste jisti jestli dát vařit zeleninu do studené či vroucí vody, mám na to jeden trik. Pokud se jedná o zeleninu, která roste v zemi (bramobory, mrkev apod.) dává se do studené vody, která se přivede k varu. Ostatní zelenina se přidává již do vroucí, osolené vody.

3. Nachystáme si brokolici, kterou rozdělíme na menší růžičky. 


4. Poté co brambory začnou vařit a trochu změknou, přidáme k nim brokolici.


5. Necháme vařit pár minut, než brokolice trochu změkne a mezitím nakrájíme šunku na kostičky a rozklepneme vajíčka.



6. Na poslední minutku varu batátu a brokolice přidáme do vody opraný špenát, aby zvadl. Poté zeleninu slijeme, přendáme do vymazané zapékací mísy a přidáme šunku.


7. Promícháme a přidáme vejce :-)



8. Zapékací mísou třískneme o prkénko, aby se vše usadilo a poklademe plátky sýru do mřížky (nebo do jakéhokoli tvaru chcete).


9. Dáme do trouby na zhruba 30 minut (nebo tak dlouho než bude vajíčko tuhé a sýr začne bublat).




Podáváme s čerstvým chlebem



To je žitno-špaldový chléb ze Zdravé zahrady na Veselé ulici v Brně. Zabavila jsem patku a s trochou másla byla vynikající.

Kompletní večeře:


Manžel nejdřív nevěděl jestli mu chutnají batáty, ale nakonec vše snědl a dokonce řekl, že to bylo výborné. 


Uf! Předem jsem věděla, že mně to chutnat bude, ale o manželovi jsem si nebyla úplně jistá. Překvapil mě :-).

Otázka dne: Co Vás dnes (v poslední době) překvapilo? 

2 komentáře: