pondělí 17. ledna 2011

Mlha a omeleta

Že by opět nastala zima? Po téměř jarním víkendu byla dnešní ranní chůze do práce velice čerstvá. Navíc jsem si zapomněla čepici, což mi ten 1°C co byl u nás ráno připomínalo o to víc. Ale je leden a to má mrznout, takže já jsem za to ochlazení docela ráda. Já zastávám teorii, že v lednu má mrznout a být pořádná zima, ale v březnu se už klidně může probouzet jaro. Ještě ten sníh by mohl na pár týdnů napadnout... 

Za to mlha, ta byla dneska pěkná! Náhodou jsem v práci koukla z okna a přes mlhu jsem neviděla ani na 5. nástupiště (pracuji naproti nádraží :-) ). Mlhu mám strašně ráda, zvlášť tu podzimní někde v lese. Je na ni něco tajemného a moc ráda v ní chodím na výlety. Jen řídit mě v mlze neba...


A teď k té omeletě... Je nový týden a s ním i nové večeře. Dnešní byla jasná. Včera jsme dostali od mamky z chalupy čerstvá vejce, v sobotu snešená a toho se muselo využít.


Omeleta je nejjednodušší jídlo co znám. Rozklepnou se vejce, rozkvedlají se, jemně se osolí, vlijí se na rozehřátou pánev a nechají se ztuhnout. Asi tak 5 minut. Omeletu neotáčím, vrchní strana ztuhne i neotočená. Fakt!

Jenže samotná omeleta je nudná. Jistě, dodá Vám spoustu bílkovin, ale co vláknina? Proto vždy připravuji k omeletě i zeleninovou náplň. Ta dnešní byla obzvlášť výborná.


Použila jsem větší půlku cukety, čtyři velké žampiony a dvě hrsti baby špenátu.

Začala jsem tím, že jsem nakrájela cuketu a žampiony na menší kousky.


Poté jsem zeleninu orestovala na lžíci olivového oleje.



Trvalo to asi 5 minut, dokud nebyla zelenina krásně osmahnutá. Asi takto:


Mezitím jsem si nachystala špenát, který jsem oprala a přidala do pánve na pár vteřin, aby zvadl.



Zeleninovou směs jsem lehce osolila a opepřila a jakmile byla hotová, navrstvila jsem ji na připravenou omeletu.


Nakonec posypala parmezánem a podávala s chlebem. 


Večeře byla hotová za 20 minut, což ocenil zejména manžel, který netrpělivě čekal až přijdu z práce a během vaření neustále koukal přes rameno a ochutnával... :-). 

Jaký jste měli víkend?

1 komentář: