neděle 30. listopadu 2014

radosti a zajímavosti II

Už zase se mi nastřádalo pár radostí a zajímavostí, se kterými se s vámi musím podělit a tak je tu další článek. Doufám, že třeba (u)dělají radost i vám. Opět budu ráda, když mi v komentářích prozradíte, co právě dělá radost vám.

Čaje

Není nad pořádný hrnek teplého čaje, když přijdu zmrzlá z vycházky s kočárkem nebo z Kubovy vyjížďky na odrážedle. S přibývajícími chladnými dny nám spotřeba čajů výrazně stoupá a kromě povinného ranního kotle vypiju za den ještě tak 2-3 hrnky. Nejsem žádný odborník a nejraději tak piju čaje sáčkované, koupené v obyčejném supermarketu. Nemůžu říct jaké čaje jsou moje oblíbené. Mám je ráda všechny – teda až na rooibos, tomu jsem na chuť ještě nepřišla. Ale piju černé, zelené, ovocné, bylinkové, pro kojící matky (těhotenský čaj jsem nedávno dopila) a dokonce mám i čaje zbavené teinu – to když mě popadne večer chuť na zelený nebo černý čaj a bojím se abych usnula. Čaje piju většinou hořké, ale občas si je vylepším lžičkou medu nebo sirupu z agáve.

DSC_3473

Jednu dobu jsem hodně pila ovocné čaje, až jsem se jich přepila a dlouho jsem je nemohla ani vidět. Teď už je opět zařazuji do svého pitného režimu, jen si vybírám méně klasické příchutě (klasickým “červeným” čajům stále nemůžu přijít na chuť). Třeba tento hruškovo karamelový z Lidlu je vynikající! S trochou medu mi to klidně vynahradí zákusek po obědě.

DSC_3468DSC_3472

 

Crock Pot (pomalý hrnec)

Crock pot mám už několik let a je to skvělá pomůcka v domácnosti. Přes léto na něj sice sedá prach, ale jakmile se začne ochlazovat, nachází si své místo na kuchyňské lince a tam v podstatě zůstává až do jara. Nejčastěji v něm dělám husté zeleninové polévky nebo stew.

DSC_3469

I když ho používám zhruba 2-3x do měsíce, nemám žádný konkrétní recept. Držím se následujících pravidel a používám takové suroviny, které mám zrovna doma.

  1. vývar (1 litr)
  2. pyré (krájená rajčata v plechovce, dýňové pyré, kokosové mléko…)
  3. bílkovina (1-2 plechovky fazolí, 400-500g libového masa nakrájeného na kostičky)
  4. obiloviny (1/2 – 1 šálek) – rýže, bulgur, špalda, jáhly, quinoa, pohanka…
  5. zelenina – jakákoli i mražená nebo z plechovky, nakrájená na přibližně stejné kousky (zhruba 2-4 šálky)
  6. olej (1-2 lžíce)
  7. sůl, pepř
  8. koření/bylinky
  9. voda (tolik, aby se crock pot naplnil

Vše smíchám v hrnci a dám na HIGH na 3 hodiny (v případě, že přidávám maso tak i déle).

Z crock potu máme “uvařené” obědy/večeře na několik dní dopředu, což mi dává víc času na hraní se svými robátky!

 

Starbucks v Brně

Víc k tomu nemám co říct :-)

obrázek 2 (13)

 

Nádherné běžecké trasy

Narazila jsem na tento článek o deseti běžeckých trasách, které by se neměly vynechat. Hned jsem se na všech viděla a třeba se aspoň na jedné z nich někdy proběhnu…

Zatím běhám jen v okolních lesích, kde je ale také krásně!

obrázek (27)

 

Krém na ruce Mixa

Jakmile se venku ochladí, moje ruce začnou šustit. Jsou suché a popraskané až to bolí. Za svůj život jsem vyzkoušela spoustu krémů na ruce – některé fungovaly líp, některé hůř – a teď jsem si oblíbila tento od firmy Mixa.

DSC_3515

Pěkně se roztírá, nemám po něm ulepené ruce, ruce jsou krásně hladké a co je na něm nejlepší je jeho vůně! Strašně příjemná a nevtíravá a po natření si pak k rukám musím neustále čichat. Toto je už moje třetí tuba, což už je hodně co říct, když krémy na ruce střídám jak ponožky :-).

 

Skořicové rolky

Poslední tři dny mi na snídani dělaly radost tyto skořicové rolky.

DSC_3498

Manžel zatoužil po skořicových rolkách a i když tu na blogu už jedny mám (recept zde), jsou trochu ošizené s podmáslím místo droždí. A tak jsem se pustila do těch kynutých. Recept jsem vzala z blogu Chez Lucie a jiné už nedělám. Manžel byl nadšen a říkal, ať recept určitě nevyhazuji, že je bude vyžadovat častěji. A já mu ráda vyhovím :-).

DSC_3500

 

Otázka: Co dělá radost v této předvánoční době vám?

Žádné komentáře:

Okomentovat