sobota 26. dubna 2014

Nedělní snídaně: ranní ovesné muffiny II

Po všech těch mazancích, jidáších, hot cross buns a kdo ví čím ještě jsme si zpestřovali snídani o velikonocích, bylo třeba se vrátit do zajetých zdravých kolejí a dopřát si zase něco o trochu zdravějšího, co nás nakopne do celého dne!

DSC_2037DSC_2039

Ranní ovesné muffiny tu na blogu už mám a je to takový ten recept, na který se obracím vždy, když mám potřebu obměnit trochu svoje snídaně nebo když potřebuji nějakou zdravou svačinu pro sebe a pro Kubu. Kuba má tyto muffiny moc rád a já jsem zase ráda, že do sebe dostane aspoň něco výživnějšího než klasické buchty. 

DSC_2054DSC_2038

Tentokrát jsem trochu zaexperimentovala a recept jsem něco málo obměnila. Výsledek byl ale nad moje očekávání a tak se o něj musím s vámi podělit. Doma jsem měla mandlovou mouku, která mi zbyla při výrobě mandlového mléka (o tom vám taky musím brzo napsat) a tak jsem ji tam přihodila. Místo cukru jsem použila javorový sirup. Klíčky jsem neměla, ale místo nich jsem použila lněné semínko a trochu chia semínek. Muffiny tedy opět neobsahují žádný přidaný tuk – pouze ten obsažen v ořeších a semínkách a tentokrát ani žádný rafinovaný cukr. Jsou nabité samými superpotravinami, které mají na naše tělo blahodárné účinky (mandlová mouka: vitamin E; lněné semínko: omega 3 mastné kyseliny, vláknina; chia seminka: bílkoviny; celozrnná mouka: vláknina, bilkoviny; vlašské ořechy: nenasycené mastné kyseliny) a dodají nám energii na celé dopoledne!

DSC_2056DSC_2036

Ranní ovesné muffiny II

Ingredience (na 12 muffinů):

  • 1/2 šálku mandlové mouky
  • 1/2 šálku celozrnné mouky
  • 3/4 šálku ovesných vloček
  • 2 lžičky jedlé sody
  • 2 lžičky skořice
  • špetka soli
  • 2 středně velká jablka, najemno nastrouhaná (nemusíte je loupat)
  • 2 středně velké mrkve, najemno nastrouhané
  • 1/2 šálku kokosu
  • 1/2 šálku vlašských ořechů, nasekaných
  • 1/4 šálku drcených lněných semínek
  • 2 lžíce chia semínek
  • 1/2 šálku javorového sirupu (nebo medu, sirupu z agáve…)
  • 1 lžička vanilkového extraktu
  • 3 vejce
  • 2/3 šálku jablečného pyré (měla jsem doma hruškové pyré)
  • 1/4 šálku jablečného džusu

Postup:

Troubu předehřejeme na 180°C a formu na muffiny vyložíme papírovými košíčky (nebo ji vymažeme a vysypeme).

Ve velké míse smícháme mandlovou mouku, celozrnnou mouku, ovesné vločky, sodu, skořici a sůl.

V jiné míse smícháme nastrouhaná jablka, mrkve, kokos, ořechy a lněná i chia semínka. Tuto směs přimícháme k moukám.

V další míse (nebo v té, ve které jsme měli jablka s mrkví) promícháme javorový sirup, vanilku, vejce, pyré a džus a směs přilijeme k moukám a spol. Zlehka zamícháme, hrudky mohou v těstě zůstat (naopak jsou vítány).

Plníme košíčky klidně po okraj. Těsto je hodně mokré a moc nevyběhne.

Pečeme 30-35 minut. Zkusíme špejlí, zda jsou hotové.

Muffiny necháme chvíli vychladnout ve formě a poté je přendáme na mřížku. To z toho důvodu, abychom je neměli zespodu mokré.

DSC_2043DSC_2050

Dobrou chuť a přeji pěknou jarní neděli!

Otázka: Potřebujete po velikonocích “očistu” těla nebo jste to s těmi dobrotami nepřeháněli?

6 komentářů:

  1. To je neuvěřitelné, vy nikdy nezklamete:-). Nemám musli na musli tyčinky, granola dochází a já nevím, co si udělat na tento týden k snídani do práce. Kouknu sem a mám to! Muffiny jsou už v troubě. Díky:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No paráda! Jsem ráda, že jsem mohla pomoct!

      Vymazat
  2. No tedy, ty ypadají super zdravě! Chtěla jsem se zeptat, Pavli, ta lněná semínka upuješ drcená, nebo si je drtíš sama? A na mandlové mléko se těším, já exerimentovala s mlékem a makovým, ale samotné mě chuťově nenadchlo.
    Jinak o Velionocích jsem moc nehřešila, ono to ani s bezlepkovkou tak moc nejde :-) Spíš jsem dopřávala těm okolo :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lněná semínka si kupuji celá a melu si je sama. Teda aspoň do tohoto týdne neb se mi porouchal mixér :-(. Snad ho stihnu nahradit než budu potřebovat další várku semínek. Ty drcený semínka mám v ledničce aby mi nezežlukly (to je divné slovo...).

      Vymazat
  3. ty původní jsou bezva, pekla jsem je už několikrát, naposledy dneska odpoledne. jsem ráda, že funguje i s tekutým sladidlem. dávám ho s sebou synkovi na svačinu do školky.

    OdpovědětVymazat
  4. mmm vypadají skvěle, ovesnou kaši mám ráda, muffinky budou ještě lepší :)

    roo.rachel.1987@gmail.com
    http://rachel-roo.blogspot.cz/2014/04/velka-knizko-placickova-soutez.html

    OdpovědětVymazat