středa 4. srpna 2010

Snídaně

Musím přiznat, že mezi mými nejoblíbenějšími jídly denně zaujímá snídaně první místo. Mám ráda vše "snídaňové" od atmosféry, kterou snídaně má po samotné snídaňové jídlo. A nutno zdůraznit, že si ji ze všech jídel nejvíc vychutnám. Nejspíš to bude tím, že vstávám o dost dřív než manžel, a tak mě nikdo nevyrušuje, nechce se mnou konverzovat a nezabírá mi prostor na stole, na kterém mi snídaně zabírá 90 % plochy (a to nemáme zase tak malý stůl...). Stručně řečeno, na snídani potřebuju mít svůj klid a jak ho nemám, celý den je rozhozen. A já taky...

Co se týče samotného jídla tak rozhodně dávám přednost spíše sladké snídani. Na párky nebo slaninu mě rozhodně nikdo nenaláká. Stejně tak si myslím, že zelenina by se měla spíš podávat k obědu nebo večeři a ke snídaní si spíš dám ovoce. Ale nikoli jako hlavní chod, pouze jako přílohu :-).


A co tedy nejraději snídám? U všech jídel, které během dne jím dbám na to, aby obsahovala jak kvalitní proteiny (bílkoviny) tak dostatek vlákniny, a to především z důvodu, že tyto dvě složky potravin mě zasytí nejvíc a v případě, že moje snídaně tyto složky obsahuje, s klidem vydržím celé dopoledne až do oběda pouze se svačinou ve formě kávy s mlíkem. Je sice pravda, že obědvám kolem jedenácté, ale to je na další příspěvek...

V současném letním horku mám nejvíc chuť na něco studeného. Evidentně... Proto mě nejvíc uspokojí vločky s mlékem nebo jogurt s müsli. Jogurt, mléko = bílkoviny. Vločky, müsli = vláknina. K tomu samozřejmě patří obligatorní ovoce = vláknina (banán, jahody, borůvky, maliny atd. - podle sezóny a taky podle toho co máme doma) a každá snídaně by nebyla kompletní bez čaje. A to i v parných létech. Jen málokdy se stane, že si k snídani nedám čaj, a to je hlavně v případech, kdy nesnídám doma. Bez čaje to prostě nejde...

Včerejší snídaně se byla trochu nestandardní, protože jsem ji nejedla v klidu svého domova, ale v práci. To z toho důvodu, že jsem ráno šla na hodinu power jógy a kdybych se najedla před tím, jsem stoprocentně přesvědčená, že by se snídaně znovu objevila na moji růžové jóga podložce... Na jakýkoli pohyb po jídle je můj žaludek značně citlivý. Snídani jsem si však nachystala už doma, aby byla příprava v práci co nejjednodušší.
 

Na jídelníčku byly vláčné müsli s jogurtem. V podstatě jsem smíchala zhruba 3 lžíce müsli (zrovna mám doma oříškové sypké müsli z DM) s půlkou jogurtového nápoje Activia a trochou skořice v plastové (dobře těsnící!!!) dóze. K tomu jsem si přibalila banán, trochu křupavých Cherios a arašídové máslo (arašídové máslo a další pomazánky z ořechů tu uvidíte hodně často, je to moje úchylka a veřejně se k tomu přiznávám...hmmm, uvažuju, že jim věnuji samostatný příspěvek...).


V práci jsem vše smíchala dohromady a náležitě vychutnala na psacím stole u počítače. Klid ke snídani moc nebyl, neboť šéfové přišli v zápětí co jsem k snídani dosedla, ale byla to delikatesa v každém případě. Jogurtovým mlékem totiž vločky změkly a nabobtnaly, proto směs připomínala spíš ovesnou kaši. Ten, kdo nemá rád rozmočené vložky ať tuto skutečnost bere v úvahu, ale podle mě to takhle líp chutná, protože odležením se chutě smísí a vznikne tak neuvěřitelně dobrý "mišmaš". Obvykle si tuto snídani dělám večer a nechám odležet v lednici přes noc. Když se třeba ráno vrátím upocená z běhu, je to ideální osvěžující snídaně. A navíc se nemusí už nic moc chystat. Přidám přísady, na které mám zrovna chuť a je hotovo. Nebo se to dá samozřejmě jíst i samotné. Záleží na Vašich preferencích :-).

2 komentáře:

  1. Jaké používáte burákové máslo? :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Nejčastěji používám burákové máslo od jori. Kupuji ho ve zdravé výživě a stojí kolem 70 korun myslím. Obsahuje jen arašídy a trochu soli. Mně chutná nejvíc, ale mnozí preferují ta másla, která jsou trochu sladká, např. z Marks&Spencer.

    OdpovědětVymazat