středa 25. srpna 2010

Rychlovka

Je na denním pořádku, že chodím z práce unavená, hladová a tedy nervózní. Manžel může vykládat své... Jednou jsem mu po příchodu z práce tak vynadala, že není umytý nádobí, že se mě od té doby bojí a nádobí je vždy vzorně umytý. Jenže to ze mě nemluvil rozum, ale hlad. Ani nevíte jak mě to potom mrzelo a celý večer jsem se mu omlouvala.

K večeři se většinou nespokojím s chlebem a šunkou. Vzhledem k tomu, že nechodím na meníčka a do práce si nosím vlastní obědy v různých podobách v závislosti na času, který mám na jejich přípravu. Většinou je to nějaký salát, sendvič nebo to co zbylo (jestli zbylo) z večeře z předchozího dne. Večer proto vařím. 

Někdy nad večeří přemýšlím celý den, jindy mám v hlavě nápad už od rána a těším se jak ho večer zrealizuji. Nepochybně u mě vítězí rychlé večeře, které jsou do 30 minut na talíři. 



I dnes večer jsem přišla hladová z práce, ale tentokrát jsem neměla žádné tušení, co se bude vařit. Zhlídla jsem obsah lednice a vyskládala ven jednotlivé potraviny, které přicházely v úvahu a hlavně, které už nějakou dobu v lednici ležely a toužily po tom, abych je nějak zpracovala. 

Nakrájela jsem zbytek cukety co jsem dostala od mamky než odjela na dovolenou (mám pocit, že ji cuketka ležela v lednici taky nějakou dobu...) 


a papriku




Mezitím jsem dala vařit fazolky (foto není). 

V lednici mě dále zaujal batát. Ráda ho připravuji v troubě jako hranolky, ale na to nebyl dnes čas. Tak jsem využila druhou nejoblíbenější metodu - mikrovlnku. Batát jsem několikrát propíchla nožem a dala do mikrovlnky na 4 minuty, přičemž jsem ho v polovině otočila. Jak byl hotový tak jsem ho nakrájela na kousky.

Mezitím se na pánvičce restovala cuketka s paprikou v olivovém oleji, které jsem okořenila jen pepřem a chili papričkami. 


Na závěr jsem k cuketám a paprice přidala hrstičku baby špenátu, který krásně zvadl.

Hotovo. Teď jen naskládat na talíř, nalít vínko a vyfotit!!!



Zeleninovou směs jsem ozdobila kousky čerstvého kozího sýra, který jsem do zeleniny po vyfocení  zamíchala, takže s toho vznikla krémová vynikající směs. Vypadalo to opravdu nevábě, proto jsem to ani nefotila... Ale bylo to vynikající. Fakt!


Od začátku přípravy po servírování mi příprava večeře mohla trvat necelou půlhodinku. A jedná se o velice výživnou večeři plnou zeleniny, která však zasytí (fazolky + sýr dodají tělu proteiny, zelenina obecně obsahuje hodně vlákniny a batáty polysacharidy, které dodávají tělu postupně energii). I po takové výživné večeři jsem ale měla chuť na zmrzku. A tak jsem si dala... a byla výborná :-).

Žádné komentáře:

Okomentovat