úterý 20. října 2015

Náš víkend: brigáda, oslava, jablečné muffiny

Po nabitém víkendu jsme uvítali klidnější konec týdne, který zahrnoval nejen to, co je obsaženo v názvu, ale spoustu dalších aktivit.

Ale postupně…

Na začátku minulého týdne jsem si u Kuby ve školce na nástěnce všimla, že se chystá brigáda na zahradě a kdo z rodičů bude chtít, může pomoct sadit ovocné keře, nachystat záhonky na jaro, shrabat listí atd. Manžel byl nadšen a hned mě poprosil, abych ho přihlásila na sobotu dopoledne (další možný termín byl čtvrtek, ale vzhledem k tomu, že pršelo, brigáda se konala jen v sobotu). Dlouho byl přihlášen sám až jsem si říkala, že se ostatní rodiče bojí práce, ale nakonec se ke konci týdne nahlásila skupinka asi 8 tatínků. Kuba se těšil, že bude pomáhat a tak si sbalili hrábě a rýč a vyrazili do školky. S Aničkou jsme tak zůstali v sobotu dopoledne samy doma. Měly jsme důležitý úkol, a to ozdobit dort pro tatínka (manžela), který slavil narozeniny. Rozpouštět s Aničkou v náruči čokoládu a zdobit dort lentilkami bylo dosti náročné, ale nakonec jsme to zvládly. Kolikrát jsem sbírala lentilky ze země tu raději nebudu psát, ale naštěstí Aničku nenapadlo lentilky jíst (mnohem lepší zábava bylo honit je po lince…).

IMG_4102IMG_4107

Doma nás to ale dlouho nebavilo a tak jsme se oblíkly a vyrazily jsme zkontrolovat pracanty jak jim to jde.

 IMG_4109

Přišli jsme na školní zahradu a k našemu překvapení byla všechna práce hotova – zasazeno, poryto, shrabáno, zalito. Po několika denních vydatných a nepřetržitých deštích byli oba kluci od bahna až za ušima, ale vypadali spokojeně a i paní ředitelka byla nadšená, že bylo vše brzo hotové. Vydali jsme se tedy zpátky domů na oběd.

IMG_4112

Po obědě byl čas na oslavu. Přijeli tcháni, švagr s přítelkyní a moje mamka a najednou byl plný dům. Děti byly nadšené, že si můžou hrát zase s někým jiným než s námi a my s manželem jsme uvítali krátký odpočinek. Manžel není na klasické dorty a razíme zásadu, že ten kdo slaví ať si vybere dort, který mu chutná a který mu udělá radost. A ať je to slavnostní cheesecake nebo buchta na plech je jen na oslavenci. Proto jsme upekli bábovkový dort, tj. těsto jako na bábovku do dortové formy (teď mi došlo, že recept na naši bábovku tu na blogu ještě nemám, tak to budu muset rychle napravit). Navrch jsme dali čokoládovou polevu a lentilky, protože manžel je stále mlád :-).

IMG_4115

Bylo kafe, dort, dary, malé občerstvení a spousta povídání a hraní si s dětmi. Kuba má tendenci se při podobných akcích předvádět, ale tentokrát byl skoro úplně hodný :-). Anička všem předváděla své chodecké umy a asi podědila basketbalové geny (ne moje), protože házela do koše jeden balon za druhým. Po každém úspěchu to oslavila svým “hurá”.

IMG_4834IMG_4838IMG_4848IMG_4850IMG_4863IMG_4867

V neděli jsme se probudili do krásného mlhavého a pochmurného ráda a tak bylo na čase upéct něco jablečného a skořicového, aby to doma hezky zavonělo. Původně jsem chtěla dělat svůj jablečný chlebíček, ale neměla jsem máslo tak jsem pátrala jinde. Ve svých poznámkách jsem objevila recept na jablečné muffiny, který vypadal velice dobře a všechny ingredience jsem měla doma. S Kubou jsme se tedy dali do pečení.

IMG_4123

Jablečné muffiny s rozinkami (původní recept je z Apetitu, ale na internetu ho nemůžu najít)

Ingredience (na 12 menších nebo 10 větších muffinů):

  • 250g mouky (dala jsem půl na půl hladkou a celozrnnou)
  • 2 lžičky kypřícího prášku bez fosfátů
  • 1 vrchovatá lžička skořice
  • 100g třtinového cukru (dala jsem kokosový cukr)
  • špetka soli
  • 2 vejce
  • 125ml mléka
  • 4 lžíce oleje
  • 2 jablka, nastrouhaná (dala jsem tři menší a před strouháním jsem je neloupala)
  • 100g rozinek, namočených předem ve vodě (měla jsem jen 64g)

IMG_4119

Postup:

Troubu předehřejeme na 180°C a formu na muffiny si vyložíme papírovými košíčky.

V jedné míse smícháme mouku, kypřící prášek, skořici, cukr a sůl.

Ve druhé míse prošleháme vejce s mlékem a olejem a nalijeme k suché směsi. Opatrně promícháme.

Nakonec zlehka přimícháme jablka a rozinky.

Těsto plníme do košíčků a pečeme zhruba 30 minut.

Muffiny jsou výborné: díky jablkům jsou vláčné, díky rozinkám slaďoučké. V neposlední řadě jsou docela zdravé a dětem (hlavně Aničce) moc chutnaly.

IMG_4121IMG_4124

Zbytek neděle byl ve znamení domácích prací a prací na zahradě. Prali jsme, uklízeli jsme, zlikvidovali zahrádku atd. Ale taky jsme měli čas na hraní.

IMG_4131IMG_4125IMG_4132

Na večer se manžel rozhodl, že vezme děcka a pojedou se podívat na drakiádu, která měla probíhat na Kraví hoře. No a já, místo toho, abych si dala nohy nahoru a nic nedělala, jsem si šla zaběhat (po týdnu neběhání to šlo překvapivě dobře).

IMG_4135IMG_4137

Ani nevím kolik jsem uběhla, ale bylo to super – trocha blátíčka, ale to k podzimnímu běhání v lese patří :-). Jak jsem přiběhla, začala jsem připravovat večeři a do toho přijeli děcka s taťkou. Prý nefoukalo…

Otázka: Nějaké zajímavosti z vašeho víkendu?

Žádné komentáře:

Okomentovat