neděle 22. prosince 2013

(Nedělní) pondělní snídaně: snídaně na horách

Dobré pondělní ráno a omlouvám se za denní zpoždění s nedělní snídaní. Trochu mě zlobil hotelový internet a než ztrácet nervy tak jsem si říkala, že ten jeden den určitě vydržíte.

Minulý týden jsme byli s celou rodinou na horách v rakouském Schladmingu a tak jsme se nechávali každé ráno hýčkat obrovským výběrem snídaňových dobrot v našem hotelu. A že jich bylo… Slané, sladké, zdravé, méně zdravé, teplé, studené, tekuté, křupavé, prostě na co si vzpomenete, to tam zaručeně bylo.

A co jsme si tedy dopřávali? Uvádím zde ukázku našich snídaní za 1 popř. 2 dny, ale většinou se to s mírnými změnami opakovalo každý den.

:

Bircher müsli (uznávám, není moc fotogenické)

DSC09237

Bircher müsli s banánem (fotogeničnost lepší…)

DSC09242

Mini bulka s máslem a jahodovou marmeládou

DSC09230

Jiný den – jogurt s různými druhy lupínků a müsli, banán. Ještě k tomu byla nějaká buchtička nebo opět bulka s marmeládou :-).

obrázek 2 (3)

Sypaný čaj (zelený s pomerančem a brusinkou) a pomerančový džus (skleničky na džus byli mini tak jsme používali hrníčky na kávu)

DSC09228

MANŽEL:

Ten si užíval slané snídaně. Oceňuji tu zeleninu! To já bych ji po ránu asi nepozřela…

obrázek 3 (2)

Jiný den

DSC09226

MAMKA:

To je jen ukázka části mamčiné snídaně. Ale jak jsem říkala, na výběr toho bylo opravdu spoustu… (meloun s prosciuttem)

DSC09249

BRATR:

Jeho snídaně měly dvě části: slanou (vajíčka, slanina anebo párečky)

DSC09224

a sladkou (čokoládové minicroissany)

DSC09245

ŠVAGROVÁ ŠTĚPÁNKA:

Teď nevím, jestli to napíšu správně, ale myslím, že to je jogurt nebo bircher müsli s kopou ovoce, minicroissant s marmeládou, sypaný čaj a lisovaná šťáva z jablka a mrkve

DSC09225

TAŤKA:

Ten svoji snídani vždycky snědl tak rychle, že se nestihla vyfotit… Ale vždy si pochutnal :-)! 

KUBA:

Kuba toho moc jíst nechtěl. Mám za to, že mu rostou poslední stoličky (usuzuji podle toho, že zhruba polovinu dne má v puse ruku zaraženou po zápěstí). A tak jsem byla ráda, že do něj dostanu aspoň něco. Musel mít přese spoustu síly na sáňkování. Snažila jsem se ho nalákat na rohlík s nutellou. Taky tomu moc nedal a nejraději by slízal jen tu čokoládu nebo jí jedl rovnou lžičkou… Po kom jen může být…?

DSC09227

Zabavit Kubu u stolu dalo dost práce. Proto jsme s sebou k jídlu nosili spoustu knížek a autíček, aby se aspoň na chvíli zabavil sám a my se mohli najíst. Bohužel to nikdy nemělo dlouhé trvání :-(.

DSC09232DSC09233DSC09234

Přeji pěkný předštědrý den!

7 komentářů:

  1. To je krásné, poslední 3 fotky mi rozlily úsměv na tváři:-) Jinak snídaně jsou boží, asi bych měla hrozný problém, co si vybrat a obdivuju tě, žes to tak pěkně zvládla (já bych asi u slaniny a vajíček neodolala). Jinak přeju krásné Vánoce a čekám nějaký pěkný článek o Štědrém dni:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jak jsem na sladké snídaně tak jsem minulý rok neodolala a vajíčka a slaninu si párkrát dopřála. Přisuzuji to tomu, že jsem za noc tak 3x kojila a potřebovala jsem ráno doplnit energii :-))).

      Vymazat
  2. Jak to tak časem sleduju, Kuba by potřeboval trošku ráznější přístup:)
    Snídaně krásné, já bych do sebe ráno nic slaného nedostala...

    OdpovědětVymazat
  3. Připomnělo mi to snídaně, které jsme si dávaly s mamkou o víkendovém pobytu v lázních Teplice nad Bečvou (jen já místo toho jejich vynikajícího, ještě teplého pečiva) k tomu chroustala kukuřičné chlebíky. S jídlem u prcků je potíž, mě se osvědčil rázný přístup - nechceš jíst - nejez. Žádné dítě dobrovolně hlady neumře a při dalším jídle (nebo klidně až večer) si i rok a půl staré dítko uvědomí, že jídlo není hračka nebo nástroj vydírání. Ale to jen tak bokem, rozhodně nechci kritizovat váš přístup, každý jsme nějaký rodič a vyhovuje nám i dětem něco jiného. Všechno je individuální, některému dítku si stačí dvakrát kousnout z rohlíku s nutelou a druhé má hodnu po vydatné snídani zase hlad :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Madlo, moc díky za komentář! Já se k tvému přístupu ohledně jídla dětí odhodlávám už dlouho. On ani není problém v tom, že Kuba chce jíst za pochodu. Když má hlad tak spořádaně sedí a jí, jenže jak hlad zažene, už ho to sezení nebaví a chce dolů. Snažíme se jíst všichni společně, jenže když Kuba po 5 minutách usoudí, že má dost a chce abych mu třeba četla, tak musím jídlo do sebe rychle nahrnout a toto mi vadí, že nemůžeme v klidu sedět u stolu - to byl právě i problém na horách. Doma bych ho klidně nechala lítat po bytě, ale v hotelové restauraci plné lidí, kdy si každý nosí horký čaj a tác plný jídla to jsem byla pořád ve střehu... Nejhorší byly pěti chodové večeře. Ty Kubu přestaly bavit po předkrmu (měl dětské menu o dvou chodech) a tak jsme se s rodinou střídali a procházeli hotel sem a tam. Ale vydrží vůbec nějaké dítě sedět v klidu u stolu?
      To jsem v článku ani nepsala, ale vzhledem k tomu, že Kuba vstával pravidelně v 5.30 a snídaně byly od 7.30 tak jsme mu vždy dali snídani na pokoji (většinou nějaké cereálie, banán apod.) a tak že pak snědl třetinku rohlíku s nutellou byl docela úspěch. Kuba nikdy nebyl velký snídaňový jedlík a spíš jen zobe... Za to s obědem problémy většinou nemáme. To sedí jak přibitý a jí. Večeře už jsou horší a právě zde bych chtěla aplikovat tu tvoji metodu - nechceš jíst - nejez. Tak uvidíme jak to půjde. Budu informovat :-). Ještě jednou díky za komentář.

      Vymazat
  4. Tak jsem se včera pokusila o snídani, kterou by jistě ocenil tvůj bratr - anglickou :). Míchaná vajíčka, opečená slaninka a ohřáté fazole. Správně k tomu mají patřit ještě párečky či klobásky, ale to už by byl extrém, tak jsem je zamítla. Anglickou snídani jsem totiž před pár týdny slíbila příteli, no a sliby se maj plnit o Vánocích :). Dlouho jsem váhala, jestli si dám trochu taky, nakonec se mi nechtělo chystat jiné jídlo, tak jsem si dala menší porci bez slaniny, ale stejně - po takové snídani jsem se nemohla hnout a byla jsem zralá jít znova do postele. Takže netrénovanému tělu anglickou snídani nedoporučuji :). Vracím se zpět k jogurtům s müsli a ovocem nebo ovesné kaši s ovocem, kterou o Vánocích dochucuji vaječným likérem, mňam (nebyl to původní záměr, ale došel mi javorový sirup a přebýval vaječný likér :)).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je bomba!! Ovesná kaše s vaječným likérem!! Naprosto schvaluji a kdybych měla vaječňák doma tak to hned vyzkouším!
      Jinak já taky nejsem na anglické snídaně... Přesně jak říkáš, po takové snídani bych si potřebovala jít lehnout a snídani vytrávit...

      Vymazat