neděle 26. září 2010

Sklizeň



Po včerejším vydatném obědě a poobědovém kafíčku jsme se s mamkou vydaly na zahradu prozkoumat letošní úrodu. Podle rodičů má být zahrada místem příjemného trávení volného času, přičemž jejich představa příjemného trávení volného času neznamená sbírání jablek, které stejně skončí na kompostu, neboť se nehodí ani do štrůdlu. A tak postupně kácí stoleté ovocné stromy a místo nich sází javory. Člověk by nevěřil, kolik druhů javorů existuje, ale řekla bych, že zahrada obsahuje od každého druhu minimálně jeden exemplář. Tak trochu to tam připomíná botanickou zahradu, jen u nich chybí cedulka s latinským názvem a místem původu   :-). 

Ale mám to tam moc ráda.




Pár ovocných stromů ještě zbylo, a tak jsme šly omrknout kolik se letos urodilo švestek. 




Vypadá to, že jich není moc, ale každá jsme si odsypala do misky na knedlíky, přičemž ještě tak půlka koše zůstala plná. Vypadá to, že mamka bude rozdávat sousedkám... 








Jenže mám pocit, že toto je jen začátek, protože stromy jsou ještě docela obsypané švestkami, které potřebují ještě chvíli dozrát. A tak jsme posbíraly jen ty, co šly snadno setřást a zbytek počká na stromě do příště.

Po švestkách přišly na řadu jablka. Jabloň nám v zahradě zbyla jen jedna, teda když nepočítám ještě jednu, která plodí asi tři druhy jablek :-). Všechny jsou mimochodem dost hnusný. 




 Vytáhly jsme i žebřík a trháček :-). Jablka prostě neměly šanci a na stromě nezbylo ani jedno!




Vzhledově nic moc, ale chuťově jsou docela dobrý. Řekla bych, že je to jediná jabloň, která tu po bývalých majitelích za něco stojí. 








I přes jejich "rustikální" vzhled jsou mi tato jablka mnohem bližší než ty vyblýskaný ze supermarketu. Rozhodně nejsou práškovaný ani ničím stříkaný, jsou v podstatě bio :-). 

Úroda jablek byla pro letošek sklizena.




Pro tento víkend to bylo vše. Ještě máme pár (asi šest) hrušek (plodů, nikoli stromů), ale ještě jsou tvrdý a kyselý. 




Málem bych zapomněla. Ještě jsme posbíraly ořechy.




4, slovy: čtyři :-). 

Úrodu jsme si s mamkou rozdělily, ale ořechy jsem ji nechala všechny :-).

Přemýšlím jak úrodu zpracuji. Se švestkami to vidím  klasicky a v týdnu budou švestkový knedlíky.  2 jablka jsem už dnes ráno zpracovala, když jsem upekla jablečné muffinky. I přes to mi jich ještě spousta zbyla...  Mám pocit, že muffinků jsem publikovala až dost a tak nevím jestli recept vůbec zveřejním. Jsou ale výborný (musela jsem je už ochutnat...), takže se receptu asi dočkáte... Pekný kousek, ne?



Tak zatím...!

3 komentáře:

  1. Švestkové knedlíky mohu doporučit. Dneska byly k obědu a byly vynikající! Tvarohový s tvarohem. Pravý švestky jsou prostě pravý švestky. m

    OdpovědětVymazat
  2. Knedlíky budou asi zítra. Sice jsem si zapomněla ten recept na chalupě, ale asi to zvládnu i bez něj. Dnes jsem vyhazovala jednu plesnivou švestku tak je nejvyšší čas úrodu zpracovat!

    OdpovědětVymazat
  3. Krásná zahrádka. Vůbec nic na ní nechybí a dokonce tam vidím i houpačku :-) Podzimní plody pěkně voní a v kuchyni se s nimi můžeme pěkně vyřádit. I u nás budou švestkové knedlíky :-)

    OdpovědětVymazat