neděle 25. ledna 2015

Rychlá večeře: portobello burger

Rychlé večeře u nás teď frčí. Jak se něco musí chystat déle než 20 minut, tak to u nás neprojde. Často míváme obložené chleby, omelety, zapečené tortilly a jiné rychlovky a tak se občas dostáváme do stereotypu.

DSC_4028

Tento portobello burger byl příjemným zpestřením. A přitom to je tak jednoduché, že se určitě bude na večeři opakovat. Stačí ogrilovat klobouček žampionu portobello, naaranžovat na housku (v tomto případě dalamánek), přidat oblíbené přísady na burger a lehká večeře je na světě!

DSC_4027

Žampion portobello jsem sehnala v Globusu, ale upřímně vám neřeknu, jestli je běžně k dostání i v jiných supermarketech. Zůstala jsem u jednoduchých chutí a tak jsem ho ochutila pouze solí a pepřem a olivovým olejem, ale věřím, že i s dalším koření to může být lahůdka. Žampion má skvělou masitou chuť, takže i milovníci masa by měli být uspokojeni :-).

DSC_4030

Portobello burger

Ingredience (na 1 burger):

  • 1 portobello žampion, zbavený nožičky
  • sůl, pepř, popř. další koření dle chuti
  • olivový olej
  • 1 kulatá houska dle chuti
  • přísady na burger – např. listový salát, špenátové listy, rajče, avokádo, cibule, plátkový sýr, hořčice, kečup…
  • Postup:

    Nejprve očistíme žampion a odstraníme nožičku. Z obou stran ho osolíme a opepříme (popř. jinak okořeníme) a pokapeme olivovým olejem.

    Rozpálíme gril (mám kontaktní gril, ale lze použít grilovací pánev nebo obyčejnou pánvičku) a žampion opečeme. Trvá to zhruba 3-4 minut na každé straně.

    Mezitím si opečeme housku a nachystáme přísady. Jakmile je žampion hotový, naaranžujeme na housku a můžeme se zakousnout!

    DSC_4031

    Já jsem svůj gril přiklopila, proto jsem měla z žampionu trochu placku. Na chuti to ale nic nezměnilo a moc jsem si pochutnala. Na burger jsem si přidala medovou hořčici, kečup, salát little gem, plátkovou goudu a avokádo.

    Ještě tomu chyběly domácí batátové hranolky… To zase příště :-).

    Otázka: Jaké jsou vaše oblíbené přísady na burgry?

    Já teď nemám moc příležitost zajít na burger a když už, tak jsem tradiční: salát, rajče, cheddar a nejlépe hořčice (nebo podobná omáčka). A hlavně bez cibule!!

    4 komentáře:

    1. Já se portobella bojím...nejsem moc milovnicí hub, tak nevím :)

      OdpovědětVymazat
    2. Jj, portobello je skvělé! jen škoda, že je v běžných supermarketech tak málo k sehnání. Já ho zbožňuju s dýňovo-bramborovou kaší :-)

      OdpovědětVymazat
    3. Portobello je běžně k sehnání i v Albertu :-) jinak já mám ráda i burger z červené řepy a červených fazolí :-)

      OdpovědětVymazat
    4. Ahoj Pavli, Portobello burger patří k mým nejoblíbenějším. :-) Byla jsi někdy v Junk food café (Brno, myslím na Anenské ulici)... to je fast food pro vegetariány a vegany a mají tam 7 druhů vege burgerů a zatím jsem vyzkoušela s tempehem, s červenou řepou, s brokolicovým karbenátkem, s portobellem a všechny byli úžasné!!! dobrá alternativa k masovým burgerům :-)

      OdpovědětVymazat