sobota 6. července 2013

Nedělní snídaně: Zelené smoothie

Snídaně patří mezi moje nejoblíbenější jídlo dne. Klidně bych mohla jíst snídaňová jídla celý den a byla bych naprosto spokojená. Proto jsem se rozhodla věnovat snídani na blogu jeden den v týdnu, kdy vám vždy nabídnu nějaký tip na snídani. Neděle je pro mě den, kdy si snídani užívám asi nejvíc – je víkend, spousta času si připravit nějakou dobrůtku a snídani si náležitě vychutnat. Neplánuji sem ale dávat jen honosné snídaně, které se hodí pouze pro víkendy. Spíš naopak. Čím snadnější a rychlejší příprava tím líp – aspoň to platí u nás. Z 99% snídám sladké snídaně takže se můžete těšit na různé kaše, jogurtové mišmaše, smoothies, waffle nebo toasty. A vše se spoustou arašídového a jiného ořechového másla :-).

Na úvod jsem si pro vás připravila fakt rychlovku. Není nic jednoduššího než přihodit pár ingrediencí do vysoké mísy či odměrky a ponorným mixérem vše rozmixovat. A navíc je to i zdravé. Kdo by si přeci nechtěl odškrtnout jednu porci zeleniny už ráno…

DSC_8162

Toto je můj základní recept na zelené smoothie. Pokud sledujete české i zahraniční blogy o zdravém životním stylu, určitě jste na ně už narazili a těch receptů je opravdu velké množství. Každý dělá zelené smoothie po svém a tak existuje veliká spousta přísad, která se dají použít. Nebojte se tak použít přísady, které máte rádi nebo vynechat co vám nechutná.

DSC_8163

Zelené smoothie:

Ingredience:

  • 1 středně velký, hodně zralý banán
  • 1 lžička drcených lněných semínek
  • 1 lžička chia semínek
  • 1 lžíce ovesných otrub
  • 1 obrovská lžíce arašídového másla
  • velká hrst baby špenátu
  • 1 šálek (cca 250ml) bílého jogurtu
  • mléko na zředění
  • zapékané müsli (granola) nebo jiné lupínky na zdobení

Postup:

Tady se opravdu nebudu rozepisovat, protože postup je fakt jednoduchý:

Do vyšší nádoby (třeba odměrky) dáme nalámaný banán, semínka, otruby, arašídové máslo, špenát, jogurt (popř. mléko) a ponorným mixérem rozmixujeme dohladka.

DSC_8143DSC_8144DSC_8149DSC_8150DSC_8154DSC_8157

Smoothie přelijeme do skleničky a posypeme granolou či lupínky.

DSC_8164

Díky špenátu je smoothie zelené, ale nebojte, špenát tam rozhodně neucítíte. Chuť přebije banán a arašídové máslo, které určitě nevynechejte! Kromě chuti obsahuje arašídové máslo i zdravé tuky a bílkoviny. Semínka nám zase dodají pořádnou dávku omega 3 mastných kyselin a společně s otrubami i vlákninu, která nás zasytí na celé dopoledne. Granola nahoře potěší sladkou chutí a je tak aspoň do čeho kousnout :-).

DSC_8161

Smoothie si můžete dát jen samotné a nebo ji spárovat s nějakým toastem nebo buchtičkou. Já si dala tu buchtičku (špaldová s hruškovými povidly z místní pekárny), ale stejně jsem jí snědla jenom půlku, protože smoothie je dost sytá sama o sobě.

DSC_8166

V létě smoothies miluju – jsou lehké a osvěžující – a navíc se mi líbí jak se dají krásně naaranžovat, a to se hned snídá veseleji :-).

Přeji krásnou neděli!

Otázka: Jaké jsou vaše oblíbené přísady do smoothies?

11 komentářů:

  1. Smoothies mám ráda, i zelené jsem už dělala :) Akorát spíše na svačinu. Já prostě stejně raději snídani "jím" než "piju" :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já taky, proto si tam dávám to müsli nahoru :-). Někdy si smoothie dám místo do skleničky do misky a jím to pak lžící jako polévku.

      Vymazat
  2. Muselo být báječné, je to odvážná a zajímavá kombinace ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejsi jediná, komu to přijde zajímavé. Manžel to v reálu neviděl, ale musel mi sdělit, že jak to četl, nebylo mu prý nejlíp od žaludku... Ale neví o co přichází...

      Vymazat
  3. Já se teda smoothies bojím, těch zelených nejvíc :D Ale už jsem zkoušela jedno z lesních plodů, bylo docela dobrý, akorát stejně jako Monča radši snídani jím než piju. Navíc jsem potom měla brzo hlad.. Máš to taky tak?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě proto si do nich dávám ty otruby nebo třeba i ovesný vločky, které se mletím rozemelou. I to arašídové máslo zasytí, takže většinou vydržím až do oběda.

      Vymazat
  4. Nedavno jsem smoothies zkoušela poprvé, chtěla jsem si udělat nějakou rychlou svačinku do práce, udělala jsem ho z kefíru, borůvek, banánu, javorového sirupu a jemných ovesných vloček a prostě dobrota :)
    Jen bych se chtěla zeptat, trošku mimo téma, odkud máte vanilkový extrakt? Koukala jsem, že jsou docela drahé, tak když už mám investovat, tak ať to stojí za to. Stačilo mi, když jsem si koupila javorový sirup od Druida a ve finále jsem si od kolegy z práce vyslechla, že mi raději přiveze sirup z Rakouska, kde vyjde i levněji a navíc už při čichnutí se nedá oproti Druidu srovnávat!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Borůvky jsou už konečně v sezóně tak taky brzo poputují do smoothie!
      Jinak vanilkový extrakt mám z Marks&Spencer - je to bio vanilkový extrakt a stojí kolem 120Kč (je toho 60ml). Je to jediný, který mi vyhovuje - není to žádná chemie. Je sice dražší, ale vydrží mi dost dlouho. Javorový sirup mám oblíbený z DM.

      Vymazat
    2. Dobře děkuju za tip, zrovna zítra jedu na nákupy tak na něj hned mrknu :)

      Vymazat
    3. já se chystám na domácí výrobu extraktu podle tohoto receptu: http://www.home-made.cz/2012/10/domaci-vanilkovy-extrakt-bezedny.html Jinak smoothie vypadá hodně zajímavě a nezvykle, asi taky neodolám a vyzkouším! ;-) Zuzka

      Vymazat
    4. domácí výroba vanilkového extraktu je taky na mém seznamu, co bych chtěla vyzkoušet, ale zdá se mi, že tam spíš věci přibývají než ubývají... :-). Ale díky za odkaz na recept!

      Vymazat