úterý 8. března 2011

Zase muffiny!

Já za to nemůžu, ale muffiny prostě patří k mým nejoblíbenějším buchtám a proto je dělám tak často. Asi mi taky vyhovuje ten jejich tvar. Prostě když mám chuť tak si jeden vezmu a nemusím nic chystat, krájet, uklízet apod. Navíc je jejich příprava strašně jednoduchá a (téměř) vždy se povedou!

Tyto muffiny jsou jedny z těch obyčejnějších, neboť tam není žádná zajímavá přísada, jen spousta dobrých a zdravých věcí - jak jinak :-)!

Skořicovo-rozinkové muffiny



Přísady:
  • 250 ml bílého jogurtu
  • 60 ml oleje
  • 120 ml medu (nebo 1/2 šálku třtinového cukru)
  • 1/2 šálku drcených lněných semínek
  • 1 šálek mouky (já použila špaldovou celozrnnou, ale můžete použít bílou hladkou, celozrnnou nebo mix)
  • 2 lžičky jedné sody
  • 1 lžička prášku do pečiva
  • 1/2 lžičky soli
  • 1 lžička skořice (dala jsem skoro 2 lžičky - skořici můžu)
  • 1 šálek rozinek (měla jsem pouze tak 2/3 šálku)
  • 1 šálek ovesných vloček
Postup:

1. Nejprve si smícháme tekuté přísady, tj. jogurt, olej, med (cukr) a lněné semínko - jak je vidět, ne všechny tyto přísady jsou tekuté...





2. Necháme chvíli odstát.

3. Mezitím si smícháme suché přísady, tj. mouku, sodu, prášek do pečiva, sůl, skořici


4. Do suché směsi přilijeme jogurtovou směs a promícháme jen tak aby se směsi spojily. Nevadí, že stále vidíte žmolky mouky.



5. Nakonec zlehka přimícháme rozinky a ovesné vločky


6. a naplníme formu na muffiny vyloženou papírovými košíčky



7. Pečeme ve vyhřáté troubě na 190°C 20 minut. 

Často se mi stává, že i když recept tvrdí, že se muffiny mají péct 20 minut, nikdy se mi nezdá, že by ty moje byly upečené. Pak je tam nechám dlouho a jsou přepečené a suché. Ale tyto byly opravdu po 20 minutách hotové. Zapíchnutá špejle byla naprosto suchá. 


Asi proto byly muffinky krásně vláčné a křupavé na povrchu!

Rozinky je možné předem namočit (třeba do rumu :-) nebo do jablečného džusu či jen do vody), ale pečením krásně zvláčnily samy. Ovesné vločky zůstaly křupavé a tak mě ani nemrzí, že jsem do muffinů nedala žádný ořech. I když vlašské ořechy by se tam zcela jistě vyjímaly. Kombinaci skořice, rozinek a vlašáků prostě můžu. Ani s jablkem není marná :-).

Samozřejmě jsem musela jeden hned ochutnat a i přes spálené patro a jazyk stály za to. Tady je důkaz toho, že i v jednoduchosti je síla.


Kdo nemá rád rozinky, může je vyměnit třeba za sušené brusinky nebo jiné sušené ovoce. Nebo ovoce můžete vynechat úplně a do těsta dát ořechy nebo nasekanou čokoládu. Třeba kombinace sušené třešně a čokoláda může být docela lahůdka, nemyslíte? 

Teď z jiného soudku: Včera jsem si všimla, že jsme na drobečkách překonali hranici 5.000 zobrazení, což mě strašně moc těší. Všem pravidelným návštěvníkům velice děkuji za přízeň a vězte, že Vaše komentáře mi dělají obrovskou radost :-). Těm méně pravidelným děkuji, že se zde občas zastaví a inspirují se recepty. Budu ráda, když se o mně zmíníte svým přátelům a příbuzným. Za každého nového návštěvníka jsem velice vděčná. 

Otázka: Je něco co bych měla na drobečkách změnit? Co se Vám tu líbí a co nelíbí? Uvítám i negativní kritiku (jen nebuďte moc tvrdí... :-) )!

4 komentáře:

  1. Gratuluju k takové velké návštěvnosti - ani se tomu nedivím, protože máš moc super stránky a sama sem minimálně dvakrát týdně chodím a čtu a čtu :) Muffiny mám taky moc ráda - jak říkáš, vezmu a jdu, žádné zbytečné nádobí apod. A navíc přesně porce pro jednoho :)

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji, to mě moc potěšilo. Tvoje stránky jsou taky super, strašně ráda se jimi kochám a vždycky si čtu jak českou tak anglickou verzi :-).

    OdpovědětVymazat
  3. muffiny by byly super..jen škoda, že tvůj bratr kromě rozinek nejí ani sušený brusinky, natož sušený třešně :-D, ale je fakt, že chocolate cherry bread by taky stál za zkoušku (ale pro sebe si ho asi dělat nebudu :-D)..co se týče formy na bread - máš silikonovou nebo teflonovou? chtěla jsem jí koupit, ale vím, že se silikonovou formou na bábovku jsi neměla dobré zkušenosti.

    OdpovědětVymazat
  4. Já mám klasickou teflonovou, ale vzhledem k tomu, že v ní normálně krájíme nožem, už teflonová moc není... Vždycky ji vymažu a vysypu, což mě moc nebaví, ale aspoň se nikdy nic nepřichytí. S tou silikonovou formou na bábovku máš pravdu. Chtěli jsme ji vyzkoušet a tak jsme googlili, jestli se má vymazávat nebo ne. Našli jsme, že nemusí a tak jsme nalili těsto přímo do formy. Nakonec jsme museli jíst bábovku lžící přímo z formy :-D. Silikonová forma na bread by ale mohla fungovat, neboť tam nemá tolik záhybů... Existuje i silikonová forma na muffiny, ale riskovat už znovu nebudu...

    OdpovědětVymazat