úterý 12. května 2015

Špaldové muffiny s banánem a semínky

Ještě mám chvíli čas než musím vzbudit Aničku před plaváním* a tak jsem si říkala, že bych se s vámi mohla podělit o tento recept na muffiny, které jsem včera večer pekla. Původně jsem je chtěla upéct během Aniččinýho odpoledního spánku, ale i když je recept opravdu rychlovka, za 20 minut spaní jsem to opravdu nestihla (možná kdybych před tím neuklízela nádobí z myčky tak by se to dalo zvládnout…). A tak jsem připravené ingredience dala stranou, vzala děti na hřiště a jak večer usnuly, pustila jsem se do pečení.

DSC_4805

Původní recept je ze zářijového Gurmetu (září 2014), ale nakonec jsem zjistila, že jsem tam svojí zbrklostí a nepozorností dala dvojnásobek oleje tak jsem těsto poté musela víc zahustit moukou a taky jsem neměla dané množství jogurtu tak jsem přidala půl banánu. Taky jsem použila semínka co jsem měla doma (místo dýňových jsem dala lněná a vlašáky a lískáče jsem vynechala úplně) a místo brusinek, které jsem neměla jsem použila sušené višně. A na posypání muffinů semínky jsem zapomněla. Takže v podstatě je to úplně jiný recept :-).

DSC_4793

Taky jsem váhala jak tyto muffiny nazvat. V původním receptu to jsou “Svačinové muffiny”, ale to nic moc neříká, že? Tak jsem do názvu použila část ingrediencí jako že by to mohlo někoho nalákat víc. Ještě bych tam mohla napsat, že jsou s ovesnými vločkami, bez rafinovaného cukru, s jogurtem a že jsou strašně zdravé a hlavně dobré.

DSC_4801

Muffiny jsou opravdu výborné! I když jsou z celozrnné mouky, jsou měkoučké a vláčné. Jsou příjemně sladké a křupavé díky semínkům. Ale úplně nejlepší jsou sušené višně. Ty tam musíte dát! Jsou mírně nakyslé a jsou prostě úžasné!

DSC_4799

Původní recept je údajně na 15 kousků, ale na obrázku působí muffinky docela prťavě tak jsem vytáhla svoji formu na 12 muffinů s tím, že to bude akorát. No měla jsem co dělat, aby těsto nepřeteklo (je to taky asi způsobeno tím nastavováním olejem a moukou…) tak mi vyšlo 12 pořádných kousků. Jeden jsem posnídala s banánovo jahodovým smoothie a olizovala jsem se až za ušima. Kluci moje nadšení zas tak moc nesdíleli. Kuba obecně toho na snídani moc nesní, ale jsem ráda aspoň za těch pár kousnutí. A manžel si dal raději chleba s marmeládou. Chjo…

DSC_4802

Špaldové muffiny s banánem a semínky (a taky bez cukru a s jogurtem a s ovesnými vločkami…)

Ingredience (na 12 pořádných muffinů):

  • 250g špaldové celozrnné mouky (v původním receptu je 200g)
  • 25g ovesných vloček
  • 2 lžičky prášku do pečiva
  • 2 lžičky jedlé sody
  • 2 lžičky skořice
  • špetka soli
  • 50g sušených višní (v původním receptu je 75g sušených brusinek)
  • hrst slunečnicových semínek
  • hrst lněných semínek (v původním receptu jsou místo lněných semínek semínka dýňová a ještě lískové a vlašské ořechy – vše po 1 lžičce + trocha na posypání)
  • 3 vejce
  • 140g (1 balení) řeckého jogurtu Milko (v původním receptu je 150ml bílého jogurtu)
  • 100ml řepkového oleje (v původním receptu je 50ml)
  • 100g hruškového pyré (v původním receptu je jablečné pyré)
  • 1,5 banánu
  • 4 lžíce javorového sirupu (v původním receptu je med)

Postup:

Troubu předehřejeme na 180°C a formu na muffiny si vyložíme papírovými  košíčky nebo je vymažeme.

Ve větší míse smícháme všechny suché ingredience včetně višní a semínek (tj. mouku, ovesné vločky, prášek do pečiva, sodu, sůl. skořici, višně, slunečnicová a lněná semínka).

Ve druhé míse rozmačkáme banán, přidáme vejce, jogurt, olej, pyré a javorový sirup a pořádně to metlou prošleháme až se vše spojí.

Tekutou směs vlijeme k suché směsi a promícháme jen tak než se vytvoří těsto. Hrudky mouky v těstě nevadí.

Těsto vlijeme do připravených košíčků, pokud si vzpomenete tak je můžete posypat semínky a dáme péct na zhruba 30 minut.

Dobrou chuť!!

DSC_4800

* Stejně jsem příspěvek nestihla publikovat před plaváním a dostala jsem se k tomu až teď večer. Ale plavání bylo fajn, Anička je šikula a už se úplně normálně potápí… Kuba je taky pašák. Učí se jezdit na kole se šlapátkama (bez pomocných koleček) a jde mu to čím dál tím líp.

Žádné komentáře:

Okomentovat