středa 25. května 2016

Jogurtové vafle

Vafle máme v této rodině rádi. Střídáme je s palačinkami snad každý týden. Milujeme je k snídani nebo k odpolední svačině, na sucho nebo něčím namazané. Většinou se vracíme k původní verzi, ale ráda zkouším i nové recepty. Tento recept na vafle z jogurtového těsta mě zaujal hned co jsem si ho přečetla na mém oblíbeném blogu kitchenette.cz. Vždy máme velké balení bílého jogurtu v lednici a tak není problém si tyto vafle kdykoli udělat. Už jsem je dělala po několikáté a vždy jsou hned pryč. Co je ale úplně největší vynález je přidání kukuřičného škrobu do těsta, díky kterému vafle úžasně křupou. 




Tyto vafle jsem dělala jak v původní verzi, kterou najdete na blogu kitchenette.cz tak i v odlehčené verzi, kterou vám tu nabídnu. Obě varianty jsou skvělé a ať si vyberete tu či onu, určitě si pochutnáte. 



Jogurtové vafle (původní recept zde)

Ingredience (na cca 12 vaflí):
  • 300 g bílého jogurtu
  • 2 vejce
  • 60 g javorového sirupu
  • 50 g rozpuštěného másla
  • 1 rozmačkaný menší banán (zhruba 100g)
  • 1 lžička mleté vanilky
  • 1/2 lžičky skořice
  • špetka soli
  • 1/2 lžičky jedlé sody
  • 2 lžičky prášku do pečiva
  • 30 g kukuřičného škrobu
  • 180 g hladké mouky (i kombinace hladké a celozrnné)
  • 2 lžíce chia semínek (nemusí být)
  • 2 lžíce lněného semínka (nemusí být)
Postup:

V jedné míse smícháme mokré přísady (kromě másla): jogurt, vejce, javorový sirup, banán.




Ve druhé míse smícháme suché přísady: mouku, kukuřičný škrob, vanilku, skořici, sůl, sodu, prášek do pečiva, semínka.


Mokré přísady vmícháme do suchých, přimícháme máslo. 



Zatímco se rozehřívá vaflovač, necháme těsto chvíli odpočívat.
A vaflujeme! 
Počítejte s tím, že těsto hodně nabyde tak ho nedávejte do vaflovače moc nebo vyteče (jako mně...). 
Vafle servírujeme nejlépe ještě teplé a pokud vám nějaké zbyly, opečte je v topinkovači a budou křupat jako čerstvé.


Kuba je má nejradši s javorovým sirupem nebo meruňkovou marmeládou, my s Aničkou ujíždíme na kombinaci oříškového másla (nejradši arašídového, mandlového nebo kešu) a malinové marmelády.



Teď jsme si oblíbili tuto malinovou od Bonne Maman (kterou si můžete koupit třeba na chefshop.cz). Obsahuje zrníčka, což někomu nemusí vyhovovat, ale je opravdu moc dobrá a když chceme malinovou marmeládu, kupuji už jedině tuto. 






7 komentářů:

  1. Vypadají senzačně! Mohu se zeptat, jaký vaflovač používáte?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V současné době používám Tefal Avante 3 v 1 ( http://www.tefal.cz/P%C5%99%C3%ADprava-n%C3%A1poj%C5%AF-a-sn%C3%ADdan%C4%9B/Sendvi%C4%8Dova%C4%8De/Avant%C3%A9-3-v-1/p/2100071920 ). Jsem s ním moc spokojená, dělá krásné vysoké vafle a i toasty a panini v něm často děláme. Můžu doporučit :-)

      Vymazat
  2. Jee, hnedka bych si dala :) A ty marmelády jsem si koupila tedka v Paříži (super suvenýr :D) a nebo se daji koupit některé prichute ve Sparu v Rakousku :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ty marmeládu kupuji v Globusu :-)

      Vymazat
  3. Pavli, díky za recept, vaflovač máme, ale už jsem velice dlouho vafle nedělala, protože v receptech jsem viděla hoooodně tuku, sice byly dobré, křupavé, ale nechci rodině často dělat jídla, která jim toho moc dobrého(co se zdraví týče, ne,uvím o chuti:-))nedají, spíše naopak.Tak se u tebe ráda inspiruji zdravými dobrotami. Palačinky také děláme skoro týdně, tedy spíše už je dělá dcerka.
    Krásný čas,
    Bohunka

    OdpovědětVymazat
  4. Vafle a malinová marmeláda ? Nejlepší kombinace, ale já můžu malinovou marmeládu klidně i samotnou, prostě nejlepší. :3 Také máme doma rádi vafle, ale častěji děláme palačinky. :D

    OdpovědětVymazat
  5. Dobrý den,
    už dlouho jste nepsala o svých dětech a ani žádný receptík.Ráda jsem Vaš blok četla.Doufám ,že jste to nevzdala.

    OdpovědětVymazat