sobota 3. srpna 2013

Nedělní snídaně: prošívaná deka

 

Někdy mám prostě chuť dát si k snídani pořádný kus buchty.

DSC_8523

Prošívaná deka se už na blogu jednou objevila (zde), ale je to naše oblíbenkyně a tak si zaslouží repete.

DSC_8517

Prošívaná deka (Apetit 5/2008)

Ingredience:

  • 5 vajec (4 do těsta, jedno do tvarohu)
  • 3/4 hrnku třtinového cukru + 3 lžíce do tvarohu
  • 2 hrnky polohrubé mouky (polohrubou jsem neměla tak jsem zaimprovizovala: dala jsem 1 hrnek hrubé a 1 hrnek celozrnné hladké – asi to nefunguje tak, že smícháním hrubé a hladké vznikne polohrubá, ale buchta vyšla nádherně)
  • 2 lžíce kakaa
  • necelý sáček prášku do pečiva
  • špetka soli
  • 1/2 šálku řepkového oleje
  • 1/2 šálku vlažné vody
  • 2 vaničky polotučného tvarohu
  • 1/2 sáčku vanilkového pudinku
  • popř. trocha mléka na zředění

Postup:

1. Troubu předehřejeme na 180°C a plech vymažeme, popř. ještě vysypeme hrubou moukou.

2. 4 žloutky utřeme s cukrem do pěny. Postupně přidáváme mouku (mouky) smíchanou s kakaem, práškem do pečiva a solí společně s olejem a vodou.

3. 4 bílky vyšleháme na tuhý sníh a pomalu ho přimícháváme ke kakaovému těstu.

4. Těsto vlijeme na připravený plech a připravíme si tvarohovou náplň.

5. Tvarohy smícháme s cukrem, vajíčkem a pudinkem. Pokud je tvaroh moc hustý tak jej zředíme mlékem. Zatím jsem ho nikdy ředit nemusela, ale uvidíte sami.

6. Tvarohovou náplň dáme do cukrářského popř. pevného igelitového sáčku, kterému ustřihneme roh a zdobíme připravené těsto tak, že vytváříme motiv prošívané deky :-).

7. Dáme do trouby a pečeme zhruba 40 minut (jestli je buchta hotová zkusíme špejlí).

DSC_8520

DSC_8518

Dobrou chuť a krásnou neděli přeji!

 

Otázka: Jaká je vaše nejoblíbenější buchta na plech? Prozraďte recept!

7 komentářů:

  1. u nas je taky oblibena...a nejradeji z buchet na plech mame kynute s tvarohem a ovocem,nejlepe s boruvkama:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Borůvkový koláč mám taky ráda, vyžádala jsem si od mamky rodinný recept tak se snad brzy odhodlám a upeču ho. Pokud se povede, bude tu určitě na blogu!

      Vymazat
  2. taky dělám, je vynikající, dávám ještě víc tvarohu, protože pak je záruka, že mi to kluci doma sní ... no a já též :D kdo nedělal, tak za mne určitě hlas a doporučení vyzkoušet :)

    OdpovědětVymazat
  3. Prošívanou deku taky dělávám. Dalším favoritem jsou u nás jablečné řezy: http://lszan.blogspot.cz/2013/03/jablecne-rezy.html

    OdpovědětVymazat